G:\New folder (2)\رمضانی طب سوزنی\1.png
اشتراک‌گذاری
آخرین ویدیوها
هیچ داده ای یافت نشد

الکترو اکو پانچر –طب سوزنی

G:\New folder (2)\رمضانی طب سوزنی\1.png

الکترو اکو پانچر –طب سوزنی

یکی از درمان های مطرح در پزشکی مدرن ، طب سوزنی است که با تمرکز بر روی نقاط سطحی اعصاب و انرژی بدن به درمان اختلالات بدن می پردازد .

یکی از روش های طب سوزنی استفاده از دستگاه الکترواکوپانچر است .که شامل استفاده از جریان های الکتریکی و وارد کردن آن به بدن توسط سوزن های کوچک است که از نقاط طب سوزنی (چی) وارد بدن شده و از طریق تحریک شیمیایی داخل بدن و آزاد سازی اندروفین و انکفالین باعث کاهش درد می شود .

G:\New folder (2)\رمضانی طب سوزنی\1.png

ارگور پستورهای عضلات با فعالیت عضلانی شدید و سخت تحریک شده و سبب آزاد سازی مواد ضد درد طبیعی در بدن (اندروفین و انکفالین )می شود.الکترو اکوپانچر با فرکانس پایین قریب 10 هرتز سبب آزادسازی بتا اندورفین ها در ساقه مغز و مت انکفالین در سطح نخاع می شود .تحریک با فرکانس بالا بین 15 تا 200 هرتز نیز سبب آزادسازی دینورفین ها در سطح نخاع می شود.

G:\New folder (2)\رمضانی طب سوزنی\3.png G:\New folder (2)\رمضانی طب سوزنی\2.png

*واژه طب سوزنی که اصطلاح انگلیسی آن اکوپانچر (Acupancture) است اولین بار توسط یک پزشکی آلمانی بنام ویلم تن راین قرن هفدهم بکار برده شده است .

چینی ها نیز طب سوزنی را با واژه chen توضیح میدهند که به معنای تحریک با یک سوزن می باشد.

*طب سوزنی بر اساس یک تئوری قدیمی چینی اعمال می شود که می گوید از سوزن می توان برای آزاد کردن انرژی حیاتی بدن استفاده نمود.

G:\New folder (2)\رمضانی طب سوزنی\4 (4).png G:\New folder (2)\رمضانی طب سوزنی\4 (2).png G:\New folder (2)\رمضانی طب سوزنی\4 (1).png

طب سوزنی به عنوان گزینه بسیار مناسب و موثر در تدابیر درمانی دردهای مزمن اسکلتی –عضلانی محسوب میشود. با طب سوزنی نه تنها درد کاهش می یابد ناتوانی های جسمی بیمار نیز غالبا بهبود می یابد و کیفیت زندگی بیمار بهتر میشود.

G:\New folder (2)\رمضانی طب سوزنی\5.png

فیزیوتراپی غرب تهران مجهــز به یکی از مدرنترین دستگــاه های الکترو اکوپانچر Pointron801 می باشد .کـــه دارای تکنولوژی جدید ESPIK VACUM با امکان الکترواکوپانچر به صورت غیـر تهاجمی رابــط های مخصوص برای ســوزن های دارای نیدلینگ و طب سوزنی با 8 کانال جدا مخصوص و مستقل و 16 الکترود تنس می باشد ضمنا دارای بادکش برقی نیز هست و خدمات شایان توجه در این حوزه به بیماران ارائه می نماید .

G:\New folder (2)\رمضانی طب سوزنی\6.png

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *