اشتراک‌گذاری
آخرین ویدیوها
هیچ داده ای یافت نشد

تکار تراپی TECAR THERAPY

تسکار تراپی یک تکنولوژی نوین و پیشرفته درمان غیر تهاجمی در فیزیوتراپی است واژه تکار از Capactive and Resistive Transfer Energy ساخته شده است که بیانگر تحریک روند ترمیم فیزیولوژیکی و تسریع زمان بازسازی است.

تکار تراپی نوعی جدید دیاترمی می باشد که به صورت هدفمند تر و با عمق نفوذ بیشتر و کنترل شده تر به بافت بدن وارد می شود و حساس کاهش جریان های RF است.

RF مخفف رادیو فرکئونسی بوده که بیانگر استفاده از امواج با فرکانس رادیویی در درمان است.

تکار تراپی نوعی حرارت درمانی درون زاد Endoyenous Thermo Therapy است و با تغییر بسیار سریع جریان RF در دو الکترود باعث شکل گیری یک حرکت یونی آشفته در بافت می گردد انرژی جنبشی ناشی از آن حساس اصلی تولید گرما در بافت هدف و منشاء بروز بسیاری از آثار بیولوژیک می باشد.

تکار تراپی یا رادیو فرکئونسی ماهیت الکترو مغناطیسی دارد یعنی همزمان ماهیت دوگانه امواج الکتریکی و مغناطیسی را فراهم می نماید.

اصل و اساس رادیو فرکئونسی القای گرماست که توسط یک مولد رادیویی ایجاد می شود و از ؟؟؟؟؟ عبور یکپارچه جریان الکتریکی توسط اثرات خارجی و مقاومتی با پروب های دو قطبی و سه قطبی عبور می کند و با استفاده از امواج الکترو مغناطیسی برای تحریک طبیعی توانبخشی و فرآیند های ضد التهابی در ساختار بیولوژیکی بکارگیری می شود. و نهایتاً با اعمال این انرژی به بافت ها سبب تسریع در روند درمان می شود.

اثرات حرارت عمقی بیو الکتریکی و مغناطیسی به صورت همزمان دارای خواص الکتریکی با دانیسته بالاتر از جریان DC و مغناطیسی در سطح سلول بدن بدون هیچگونه عارضه ای می باشد.

در این روش درمانی برخورد جریان الکترو مگنتیک و بافت ها سبب افزایش کنترل شده حرارت موضعی شده که منشاء بسیار از تحولات در حوزه درمان می گردد.

همانطوریکه گفته شد تکارتراپی جدیدترین روش مطرح در زمینه حرارت درمانی است که یک جریان متناوب معمولاً سینوسی در رنج فرکانسی RF (300 کیلوهرتز تا 3 مگا هرتز) توسط دو الکترود به سطح پوست اعمال می شود ایده اصلی این روش از تکنین RF Electrosuryery گرفته شده است.

امواج رادیویی با فرکانس پایین تر از 100 کیلو هرتز تغییری در میزان نفوذ پذیری غشاء ایجاد نمی کند ولی امواج رادیویی با فرکانس بالاتر از 100 کیلو هرتز نقش بسزایی در میزان نفوذ پذیری غشاء سلول دارند که خود دلیلی مبرهن بر استفاده از رنج فرکانسی 300 تا 3000 کیلو هرتز در تکار تراپی است.

بهترین قدرت تکار 4000 وات در محدود فرکانسی 300 کیلوهرتز تا 3/1 مگا هرتز همراه با 10 فرکانس اصلی مختلف و واچ جهت ترکیب تکار تراپی و منو آل تراپی برای افزایش نفوذ پذیری غشاء سلول می باشد.

RF یا همان رادیو فرکئونسی (تکار تراپی ) یک مولد رادیویی است که جریان را به صورت یکپارچه با کمک اثرات خازنی (با عمق نفوذ کمتر ) و مقاومتی (با عمق نفوذ بیشتر ) همراه با پروب دو قطبی و سه قطبی عبور میدهد.

دیاترمی به روش Capactive  و Resistive بطور کلی بنام تکار مغروف است و انتقال انرژی نیز با همین دو روش خازنی و مقاومتی گفته شده انجام میپذیرد.

عملکرد روش خازنی CaPacitive

در این روش تمرکز انرژی روی بافت های زیر الکترود متحرک می باشد. عمق نفوذ این مد کم می باشد و برای تولید گرما در عضلات و با بافت ها بسیار مناسب می باشد. تحریک دیاترمیک در این روش با استفاده از الکترو ایزوله با اندازه های متفاوت و متناسب با موضع درمان که همان قطب مثبت یا هند پیس می باشد (active Electrode الکترود فعال) و الکترود خنثی که به صورت یک صفحه بازتاب عمل می کند نسبتاً بزرگتر است. و کمی دورتر از موضع درمان قرار می گیرد. این صفحه بازتاب یا پلیت به الکترود غیر فعال Passive Electrode معروف است. اعمال می گردد و نهایتاً سبب تحریک بافت نرم نظیر : عضلات ، سیستم لنفاوی ، و ورید ها می شود. در مد خازنی که عمق نقوذ کتری دارد هیچگونه جریانی از بافت عبور نمی کند و تنها با ایجاد نوسانات قطبی سبب افزایش حرارت بافت می شود و درمان های بیماری های مفصلی – کاهش التهاب ، جدب ادم بعد از تروما ، درناژ بعد از ضایعات تروماتیک کاربرد دارد.

عملکرد جریان مقاومتی Resistive

در این روش که عموماً بر روی بافت های دارای آب کمتر و تراکم زیاد هستند انجام می شود و جریان بین الکترود مثبت (متحرک) و پلیت یا صفحه بازتاب برقرار می شود و باعث تاثیرات بیولوژیکی روی عضلات عمقی – مفاصل – تاندونها – و بافت های کارتیلاژ می گردد و در ترماتولوژی ها – صدمات ورزشی – آرتریت – آرتروز – التهاب تاندونها – بورسیت ها – التهاب کپسول و خار پاشنه کاربرد دارد. عمق نفوذ مد resistive بیشتر است و حرارت در عمق بافت افزایش می دهد.

الکترود مونوپلار Monopolar

این الکترو ابعاد کوچکتری دارد و الکترود فعال معروف است و متناسب با موضع درمان انتخاب می گردد و قطب آن نیز مثبت است.

الکترود دیگر در تکنینک درمانی همان صفحه یا پلیت است که به الکترود غیر فعال معروف است در تکار تراپی اعمال جریان الکتریکی RF از تکنیک مونوپلار می باشد و از هر درمان برای درمان در بافت عمقی استفاده می شود.

تکنیک بایپلار

در این روش از الکترود بایپلار برای درمان مشکلات سطحی تر استفاده می شود و قطب مثبت و منفی هر دو در هندپیس جایگذاری شده است که در نقاط طب سوزنی کاربرد دارد.

مکانیسم درمان با تکار

مکانیزم عملکرد تکارتراپی با پایه ریزی فرکانس برای اعصاب و عضلات می باشد و قابلیت اعمال جریان رادیو فرکئونسی را در طول مسیر عصب و عضله ، غلاف ، فاشیا – سیگنالها و کلاژنها را دارد.

از ونانس مولکولهای آب و به منبع آن رزونانس مولکولهای اکسیژن محلول در آب سبب اکسیژن رسانی بیشتری ، افزایس قطر عروف خونی که در کنار گرمای عمقی سبب افزایش خونرسانی در ناحیه هدف می شود.

ارسال پیام هایی برای انقباض و انبساط عضلات بوسیله امواج فرکانس بالای RF سبب تقویت عضلات می شود.

موارد کاربرد تکار

تاندونیت ها ، بوریت ها ، التهابات کپسول – التهابات تاندون و ؟؟؟؟ آن Tenosynovitis

تاندونیست کلسیفیه شده

آتروز – آرتریت روماتوئید

اسپوندیلوز

اسپاسم و آسیب های عضلانی

آسیب اعصاب محیطی

درد عصب سیاتیک

تنیس البر – گلف البر ، CTS مچ دست

التهابات فاشیار کف پا

زیبایی مثل : Tonification ، Skintiynteniny ، cellulite Reduction

فواید تکار تراپی

بالاترین قدرت و نفوذ نسبت به سایر دستگاه ها

افزایش خونرسانی ، اکسیژن رسانی و دما در عمق بافت

لاغری بدون بازگشت

تقویت و بازسازی عضلات

تحریک و تسریع پروسه بازسازی بافت های آسیب دیده با افزایش دمای Endoyenous

وازودیلاتاسیون ، کاهش ادم و کاهش سریع درد و گرفتگی عضلات

عملکرد تکار در منوی زیبایی

بازسازی و جوانسازی پوست

از بین بردن چین و چروک

برداشتن لک ، جای خال و جوش

فرم دهی و ماساژ صورت

لیفتینگ پوست

رفع سلولیت

موارد احتیاط تکار تراپی

موارد منع استفاده از تکارتراپی

نکته

در رادیو فرکوئنسی یا تکار تراپی Endoyenous پروسه طبیعی بدن برای کوتاهتر شدن زمان ترمیم ضایعات عضلانی و استخوانی را تحریک نموده و زمان درمان را کوتاهتر می نماید انتقال انرژی در این روش از طریق ایجاد الکتروگلنتیک صورت می گیرد و موجب بهبودی ضایعات در عمق بافت هدف ما تجریک لنف و خون ، بافت های عضلانی ، تاندونها ، ایسگامانها ، و بافت های همبند می شود.

برخورد جریان الکترو گلنتیک و بافت ها افزایش کنترل شده حرارت به صورت موضعی در بافت هدف شده و بهبودی جریان لنف و پر خونی را به همراه دارد. و باعث آزاد مندی هورمون های تسکین دهنده و ترمیم بافت و کاهش درد ادم و تورم می شود.

در پایان فیزیوتراپی غرب تهران مجهز به پیشرفته ترین رادیو فرکئونسی از معتبر ترین برند دنیا وین یک فرانسه

مد پسپورت ایتالیا

می باشد و خدمات این حوزه را با استاندارد های جهانی به بیماران عزیز ارائه می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *